کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316362 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

احتمال جداسازی کروم از سیستم عامل Chrome OS

به گزارش سافت گذر، همه با این موضوع موافق هستند که نمایش پیام عدم دریافت بروزرسانی برای لپ تاپ یا گوشی و به خصوص کروم بوک ها موضوع بسیار ناامیدکننده ای است زیرا هم باعث می شود هزینه ای که برای خرید لپ تاپ پرداخت کرده ایم بی ارزش گردد و هم رایانه در برابر خطرات امنیتی ایمنی اش را از دست خواهد داد. این بار به نظر می رسد به خاطر پروژه جدید ابداع شده به نام لاکروس (Lacros) دیگر این موضوع چندان نگران کننده نباشد.

کروم بوک Chrome OS کروم گوگل گوگل کروم

تا سال 2017 جدول توزیع نسخه های مختلف اندروید بسیار ناامیدکننده بود به طوری که تنها 0.2 درصد دستگاه ها جدیدترین ورژن این سیستم عامل را نصب کرده بودند. با این حال، اگرچه امروزه و به خاطر تنوع شرکت ها هنوز هم بعضی از گوشی ها و تبلت ها به آخرین نسخه اندروید آپدیت نشده ولی پروژه Treble گوگل توانست هم آمار مربوط به نصب جدیدترین ورژن اندروید را ارتقا دهد و هم عمر دستگاه های قدیمی تر را بیشتر کند. حالا به نظر می رسد گوگل می خواهد همین کار را در قالب لاکروس، برای سیستم عامل Chrome OS انجام دهد.

اما لاکروس چیست؟

لاکروس یک سیستم آزمایشی به منظور جداسازی کروم از رابط کاربری سیستم در Chrome OS می باشد. جهت آغاز این پروژه، مهندسان نرم افزاری ابتدا نام سیستم قطبی کروم در Chrome OS را به ash-chrome تغییر دادند. سپس ورژن لینوکسی کروم را دریافت، آن را لاکروس کروم نام گذاری، ساختار آن را بروز و آن را در Chrome OS قابل اجرا کردند. این کار به گوگل اجازه داد دو سیستم قطبی متفاوت و مستقل را در اختیار داشته باشد. برای مثال حالا می توان از Chrome OS نسخه 87 استفاده کرد و همزمان سیستم قطبی 89 کروم را نیز به کار گرفت. به صورت خلاصه، لاکروس کروم باعث اجرا شدن بهتر کروم در رایانه های لینوکسی قدیمی خواهد شد.

آزمایش لاکروس

از ماه آوریل یک آیکون خاکستری رنگ از کروم قناری ظاهر شده ولی کلیک کردن روی آن فایده چندانی نداشته است تا اینکه امروز امکان اجرا کردن لاکروس به وجود آمد. بر این اساس، حالا می توان مشاهده کرد که مرورگر لاکروم کروم در Chrome OS چه شکلی خواهد بود.

همان طور که می بینید، لاکروس کروم شبیه کروم کار می کند. البته گوگل باید هنوز روی برخی از قابلیت ها و گزینه های آن وقت بگذارد و رابط کاربری آن را بهبود بخشد و سرعتش را افزایش دهد.

چرا این تغییر اهمیت دارد؟

نصب دو نسخه مستقل و متفاوت از کروم در کنار یکدیگر کار جذابی است ولی شاید از خودتان بپرسید این کار چه اهمیتی دارد. برای پاسخ دادن به این سؤال باید ابتدا به استراتژی گوگل به هنگام آپدیت های آتی Chrome OS اشاره کنیم.

در حال حاضر کروم به شدت با Chrome OS همگام سازی شده و این یعنی گوگل باید یک پکیج یکپارچه و یکدست را عرضه کند تا همه نسخه های مرورگرش را بروز نماید. علی رغم اینکه این مشکل به تنهایی دردسر ایجاد نمی کند اما زمانی خودش را نشان خواهد داد که یک کروم بوک دیگر به روزهای پایانی عمرش نزدیک شده است. در نتیجه از دست دادن آپدیت Chrome OS یعنی اینکه مرورگر کروم هم دیگر بروز نخواهد شد.

لاکروس در واقع ایجاد شده تا این خلأ را پر کند. اگر این اتفاق رخ داد، به خاطر جدا بودن سیستم قطبی کروم از Chrome OS، گوگل می تواند مرورگرش را به صورت مستقل آپدیت نماید؛ این یعنی با پایان یافتن زمان پشتیبانی از کروم بوک نیز مرورگر کروم آپدیت خواهد گردید و ویژگی های جدید و امنیتی را دریافت خواهد کرد. یکی از مزایای این اتفاق، متوجه مصارف آموزشی خواهد بود. مدارس برای دانش آموزان کروم بوک های قدیمی خریداری می کنند و حالا به خاطر لاکروس حتی اگر این رایانه ها دیگر آپدیت نشوند، حداقلش آن است که کروم بروز خواهد شد بنابراین دانش آموزان قادر خواهند بود دروس مبتنی بر وب را فرا گیرند. به علاوه، مؤسسات مختلف نیز دیگر نیازی نخواهند داشت تا حتماً کروم بوک های بروز خریداری کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که گوگل می خواهد به چه صورتی از پروژه لاکروس استفاده کند. شاید این شرکت از کاربران بخواهد ابتدا این پروژه را به صورت مستقل نصب نمایند. به هر ترتیب، لاکروس یک پروژه جذاب و محبوب به نظر می رسد زیرا به طور کلی باعث طول عمر کروم بوک ها خواهد شد.

 

 
منبع: androidpolice.com 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47660 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/06/23 تعداد مشاهده: 2012
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر